Ondernemingsraad

Tim Hanekamp t/m aug. 2019 Jessie Hannam t/m nov. 2019 Jan van Onzenoort Raoul Cartens Peter Pim Windhorst Martijn Steenhuisen Leon Hagedoorn Robert van Dongen vanaf nov. 2019 Erik Emmen vanaf nov. 2019

In 2019 werd begonnen met de herindeling van de redactie met als doel de interne organisatie van de omroep te verbeteren en journalistieke output te maximaliseren. Nieuwe redactieteams werden gevormd en functies van collega's veranderden soms drastisch. Een proces waar de ondernemingsraad de afgelopen jaren op de achtergrond nauw bij betrokken was en nog steeds is. De implementatie van alle plannen wordt door de OR nauwlettend gevolgd en geëvalueerd met de directie.

“Nieuwe redactieteams werden gevormd en functies van collega's veranderden soms drastisch.”

Ook bij de afdeling ICT/AV vindt er een verschuiving van taken plaats. De Master Control Room gaat in 2020 een deel van de taken van de Helpdesk overnemen zodat de helpdesk en systeembeheer meer tijd krijgen om zich op diepgaande issues en (lange termijn) projecten te richten.

2019 was ook het jaar van de OR verkiezingen. Qua samenstelling is de ondernemingsraad teruggegaan van 8 naar de wettelijke 7 personen. Na de verkiezingen bestaat de OR uit 5 oud- en 2 nieuwe leden. Als de ondernemingsraad van Omroep Brabant zullen zij de veranderingen in het bedrijf in de gaten blijven houden en waar nodig zowel met de collega's als met de directie de veranderingen tegen het licht houden.

2020 wordt een interessant jaar waarin naast de al genoemde veranderingen bij ICT/AV en de redactie, onder andere de huisvesting van de omroep op de agenda zal staan. Een onderwerp dat bij veel collega's leeft. Ook bij dit traject zal de ondernemingsraad de plannen kritisch gaan volgen.