Redactieraad

Cindy de Koning Daisy Schalkens Gabrina Kikkert Freek van der Venne Rebecca Dijkstra Tessel Linders

Redactieraad

Wat een jaar! Opnieuw. Dachten we na het idiote jaar 2020 dat het nieuwe jaar wat soepeler zou verlopen, niets bleek minder waar. Weer lieten wij, Omroep Brabant, ons van onze beste kant zien. Met gevaar voor eigen leven gingen verslaggevers en cameramensen de straat op om deze rellen in beeld te brengen. De beelden gingen de halve wereld over. Het zaadje, dat in 2020 al werd geplant, het zaadje van verdeeldheid onder de bevolking, groeide het afgelopen jaar uit tot een plant. Een plant die steeds vaker tussen ons en een groot deel van ons publiek in kwam te staan. We werden beticht van eenzijdige journalistiek, van het verspreiden van nepnieuws, soms zelfs van keiharde leugens. Het heeft het werk er niet makkelijker op gemaakt. Meer dan eens is de veiligheid van medewerkers in het geding geweest. Het absolute dieptepunt: het verwijderen van de stickers van de auto’s van Omroep Brabant. En toch bleven we gáán!

“En laten we hopen dat het een jaar wordt met minder ellende en meer plezier...”

Er kwam een ‘kleinfisjenie!’ met carnaval, een bijzondere Koningsdag en een heel nieuw programma: Brabant Vandaag. En de Brabanders bleven ons vinden. De cijfers spraken voor zich. We hebben wederom knetterhard gewerkt met zijn allen en dat hebben we (gelukkig) niet voor niets gedaan.

De Redactieraad heeft in het afgelopen jaar wederom geprobeerd om de stem van velen te zijn. Vaak een stem op afstand, omdat het thuiswerken nog de norm was. Maar ook een stem dichtbij, want we realiseren ons dat er veel van collega’s gevraagd is het afgelopen jaar. Opnieuw.

Ook in het nieuwe jaar is de Redactieraad er weer voor jullie. En laten we hopen dat het een jaar wordt met minder ellende en meer plezier. Een jaar waarin we elkaar écht weer gewoon kunnen zien op de redactie en samen kunnen sparren over de toekomst van ons mooie bedrijf. Een toekomst in een prachtig vernieuwd pand met enorm veel mogelijkheden. En een jaar waarin we er ‘gewoon’ weer tegenaan gaan met zijn allen. Omdat we dat nou eenmaal doen. Want daar zijn we goed in.